Здравей! Желаеш ли да влезеш или да се регистрираш?
Български English
Facebook

Наръчник на мотоциклетиста

javascript icon

Хей, нашата система установи, че има забрана за изпълнението на JS (JavaScript) на страниците. За да може твоя браузър да показва правилно нашите страници, те съветваме да разрешиш ползването на JS на територията на сайта.

Моля, влез като потребител за да докладваш файла.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да добавиш коментар.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да оценяваш коментари.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да оцениш файла.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да докладваш коментари.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да добавиш файла към любими.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Избери размер и цветова схема, след което постави кода в сайта си.

Страница 1

НАРЪЧНИК
на мотоциклетиста

Д. Георгиев

Г. Тимчев

Държавно издателство за физкултурна и спортно-техническа литература

Страница 2

ЧАСТ ПЪРВА КЛАСИФИКАЦИЯ И ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА МОТОЦИКЛЕТИТЕ Първа глава ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ ЗА ПРЕОБЛАДАВАЩИТЕ МАРКИ МОТОЦИКЛЕТИ У НАС 1. Класификация на мотоциклетите
Мотоциклетите могат да се класифицират както по конструктивни данни, така и според тяхното предназначение и използуване. В зависимост от конструктивните данни мотоциклетите се делят: а) според броя на цилиндрите: на едноцилиндрови, двуцилиндрови и четирицилиндрови; б) според работния процес: на двутактови и четиритактови. За простота в устройството, икономичност и по-ниска производствена стойност обикновено мотоциклетите до 350 куб. см се строят двутактови. Мотоциклетите с литраж по-голям от 350 куб. см се строят четиритактови; в) според предназначението си мотоциклетите биват: туристически, спортни и специални. Туристическите мотоциклети (рис. 1) са предназначени за нормална експлоатация. Двигателите им обикновено са с ниска степен на сгъстяване[1] (до 6). Четиритактовите двигатели в тези мотоциклети са най-често със стоящи клапани. Тези мотоциклети не развиват много голяма скорост, но за сметка на това имат голяма издръжливост.
[1] Степен на сгъстяване (компресия) е отношението на пълния обем на цилиндъра към компресионния обем. Степента на сгъстяване е число, което показва колко пъти е сгъстена горивната смес в сравнение с първоначалния й обем.

Страница 3

Рис. 1. Туристически мотоциклет Те биват соло или с кош. Такива мотоциклети са: К-125, ИФА-125, ИЖ-350, ABO, ЕМВ, М-72, ИФА-БК, БМВ Р71, БМВ-Р75 и др. Спортните мотоциклети (рис. 2) се различават от туристическите с повишената мощност на двигателите и с по-големите си скоростни възможности. Те представляват подобрени туристически мотоциклети, които могат да служат както за обикновено ползуване, така и за спортни цели. Двигателите на тези мотоциклети са с по висока степен на сгъстяване, с по-големи обороти и с възможности за

Изтегли целия текст като TXT файл

Информация

Петър Иванов Добавил:  Петър Иванов

Малко от мен за Вас. Интересни материали за училище, и образование.

Дата:  15.11.2012 23:08 Видян:  2690

Свален:  57 Рейтинг:  няма гласове

Категория:  Спорт

Eтикети:  , , , , , , , , , ,

Лиценз: 

Преди теб прочетоха

диляна колева

Препоръчани

регистрация за:
SUPERлятна академия 2017 ↴

⇝   30 юни ⦿