Здравей! Желаеш ли да влезеш или да се регистрираш?
Български English
Facebook

Computer graphics and OpenGL

javascript icon

Хей, нашата система установи, че има забрана за изпълнението на JS (JavaScript) на страниците. За да може твоя браузър да показва правилно нашите страници, те съветваме да разрешиш ползването на JS на територията на сайта.

Моля, влез като потребител за да докладваш файла.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да добавиш коментар.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да оценяваш коментари.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да оцениш файла.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да докладваш коментари.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Моля, влез като потребител за да добавиш файла към любими.
Нямаш акаунт? Регистрирай се чрез Facebook

Избери размер и цветова схема, след което постави кода в сайта си.

Слайд 1

Computer Graphics in Game programming
George Georgiev
Technical Trainer

Basics. OpenGL. “Hello world”

George Atanasov
Front-End Developer
http://academy.telerik.com

Слайд 2

Table of Contents
 Computer graphics

 2D  2.5D  3D  3D Graphics Libraries
 OpenGL

 Introduction to OpenGL  Setting up OpenGL  “Hello World”
2

Слайд 3

Computer graphics
Types, Geometry, Libraries

Слайд 4

Computer graphics
 Computer graphics

are

 Representation of image data  2 types – 2D and 3D  Computation-heavy  Closely related to computer geometry
 Basic

terminology

 Primitives  Transformations  Interpolation
4

Слайд 5

Computer graphics
 2-Dimensional (2D) graphics

 Space is planar  Units – usually pixels  Use 2D geometry  Drawing order matters  Image files are essential
 Pseudo 3-D (2.5D) graphics

 Contain per-object depth information  Use oblique projections of 2D objects
5

Слайд 6

Computer graphics
 3-Dimensional (3D) graphics

 Provide depth information  Units – whatever you like  Use both 3D and 2D geometry  Drawing order DOESN’T matter
 except for transparency

 Lighting and texturing are essential  Model files are essential
6

Слайд 7

2D Game Graphics
Basics, Common practices

Слайд 8

2D Game Graphics
 Primitives

 Pixels  Images (textures)  Geometry – Dots, Lines, Triangles (rarely used)
 Objects (sprites)

 Groups of pixels  Images with transparency  Geometry meshes
8

Слайд 9

2D Game Graphics
 Transformations

 Translation  ‘Mirroring’  Rotation (only for ‘geometry’ sprites)  Scaling (only for ‘geometry’ sprites)

9

Слайд 10

2D Game Graphics
 Coloring

 Per-pixel  Per-vertex (‘geometry’ sprites)
 Animation

 Image sequences

10

Слайд 11

2D Game Graphics
 Rendering process

 Create a color buffer (usually a matrix with the screen resolution as dimensions)  Render the background to the buffer  Render the

Изтегли целия текст като TXT файл

Информация

Telerik Academy Добавил:  Telerik Academy

Telerik Software Academy is the largest training center for software engineers in Bulgaria. It trains for free thousands software engineers per year and supplies the software industry with highly-skillful developers, QA engineers and IT professionals. Telerik Software Academy performs free training in Web technologies (HTML5, CSS3, JavaScript), .NET technologies (C#, ASP.NET, Silverlight, WPF,...

Дата:  20.07.2012 09:14 Видян:  882

Свален:  3 Рейтинг:  няма гласове

Категория:  Технологии

Eтикети:  , , , , , , , , , , , , , , , ,

Лиценз: 

Препоръчани